Μπορεί ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ, μια βασική αρχή της θεωρίας και πρακτικής του μάρκετινγκ που έχει καθιερωθεί εδώ και καιρό, να συνυπάρξει με τις απαιτήσεις του σημερινού γρήγορα μεταβαλλόμενου επιχειρηματικού περιβάλλοντος; Πώς μπορούν οι εταιρείες να συμβιβάσουν την ανάγκη για πειθαρχημένο, μακροπρόθεσμο σχεδιασμό με την αναγκαιότητα για συνεχή καινοτομία και ευελιξία αντιμετωπίζοντας την αστάθεια της αγοράς; Σας καλούμε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων πρόσφατης έρευνας που υποδεικνύουν ότι ο σχεδιασμός μάρκετινγκ δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί αλλά πρέπει να εξελιχθεί, ενσωματώνοντας δυναμικές ικανότητες για συνεχή μετασχηματισμό ως απάντηση στις αλλαγές της αγοράς.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ είναι ουσιώδης για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Θέτει μια μακροπρόθεσμη κατεύθυνση και αναπτύσσει πόρους για τη διατήρηση της πρωτοπορίας έναντι των ανταγωνιστών. Ωστόσο, η ακαμψία των παραδοσιακών μεθόδων στρατηγικού σχεδιασμού έχει προκαλέσει αντιδράσεις σύμφωνα με τις οποίες ο υπερβολικός φορμαλισμός μπορεί να εμποδίσει την προσαρμοστικότητα και την ανταπόκριση στη δυναμικότητα της αγοράς.
Ο καθηγητής Βασίλης Θεοχαράκης θα παρουσιάσει την έννοια του δυναμικού στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ που ενσωματώνει τόσο τις παραδοσιακές ικανότητες σχεδιασμού μάρκετινγκ όσο και την ευελιξία για τον ταχύ μετασχηματισμό διαδικασιών και πόρων. Θα εξηγήσει πώς ο δυναμικός στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ βελτιώνει τις επιδόσεις των επιχειρήσεων προλαμβάνοντας την ανάπτυξη της ακαμψίας που παραδοσιακά συνδέεται με τον σχεδιασμό μάρκετινγκ. Ενστερνιζόμενες το συνδυασμό στρατηγικού σχεδιασμού με ευελιξία και προσαρμοστικότητα, οι εταιρείες μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές στον σημερινό γρήγορα μεταβαλλόμενο κόσμο.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό με έμφαση στη σημασία του ρόλου της ανώτερης διοίκησης στην επικοινωνία των στρατηγικών στόχων με σαφήνεια και στην αποτελεσματική παρακολούθηση της υλοποίησης για τη δημιουργίας αξίας και αύξηση των εσόδων.
Λίγα λόγια για τον ομιλητή
Ο Βασίλης Θεοχαράκης είναι Καθηγητής Στρατηγικού Μάρκετινγκ και Διευθυντής του Κέντρου Στρατηγικού Μάρκετινγκ & Πωλήσεων στο Cranfield School of Management. Είναι εταίρος και μέλος της ομάδας διαχείρισης του ταμείου PJ Tech Catalyst, ενός ταμείου επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει σε νεοφυείς start-up εταιρείες τεχνολογίας. Ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Pollfish με έδρα τη Νέα Υόρκη, εκπροσωπώντας την PJ Tech, επέβλεψε την πώληση της εταιρείας στην Prodege, μία unicorn εταιρία με έδρα την Καλιφόρνια. Είχε ηγετικό ρόλο στη δημιουργία του συμβουλευτικού συμβουλίου της Innoetics, μιας παγκόσμιας καινοτόμου στο λογισμικό μετατροπής κειμένου σε ομιλία, το οποίο διαχειρίστηκε την επιτυχημένη εξαγορά της εταιρείας από τη Samsung. Μεταξύ άλλων εγχειρημάτων, ήταν συνιδρυτής και πρόεδρος μιας επιτυχημένης εταιρείας νανοτεχνολογίας που αναπτύχθηκε και έφτασε στο σημείο να κάνει εξαγωγές σε 25 χώρες. Ο Βασίλης έχει εργαστεί αρκετά χρόνια στη Silicon Valley σε ανώτερες θέσεις μάρκετινγκ και επιχειρηματικής ανάπτυξης με νεοσύστατες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας και εταιρείες όπως η 3Com. Ξεκίνησε την καριέρα του ως ερευνητής μηχανικός στο διάσημο T.J Watson Research Center της IBM., όπου κέρδισε το Βραβείο του Τμήματος Έρευνας. Είναι κάτοχος B.Eng. από το State University of New York at Stony Brook, M.Sc. Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και MBA (με άριστα) από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, και Ph.D. στο Marketing and Strategic Management από το University of Warwick. Έχει διδάξει στο European School of Management and Technology (ESMT) στο Βερολίνο, στο City University, στο Cass Business School στο Λονδίνο, στο University of Sheffield, στο University of California – Berkeley, στο ALBA, στο Aston University, στο University of Cyprus και στο Golden Gate University.